Nieuwe rassen verdienen de spotlights

Aandacht voor nieuwste marktintroducties bij anthuriums

Nieuwe rassen uit de veredeling worden al decennia lang geïntroduceerd op de markt. Met aandacht op een beurs of bij open dagen werden de nieuwste veredelde rassen in het zonnetje gezet. Als vervolgens de kweker zijn nieuwe aanwinst aanbood op de veiling, ging het nieuws al snel van mond-tot-mond en wist binnen afzienbare tijd iedereen van het bestaan van deze nieuwe bloem of plant. Tegenwoordig ligt dat anders. Met alle e-commerce en kopen of afstand is mond-tot-mond reclame niet meer zo efficiënt. Hoe val je dan op als er een aanbod is van vele duizenden bloemen en planten, die dagelijks hun weg naar de bloemist of tuincentrum vinden? Mede door de veranderende markt heeft Anthura dit jaar een aantal campagnes opgestart samen met haar klanten die deze noviteiten telen. Het doel is om onze doelgroep te informeren en enthousiasmeren en een zo breed mogelijk publiek te bereiken met de betreffende nieuwkomer.

MICRA


Over het eindresultaat zijn wij bijzonder te spreken. Met trots kijken we ook terug op de introductiecampagne van de potanthurium Micra®. Deze kleine alleskunner is een echte parel in het assortiment voor de kleine potmaten en zo is deze noviteit als echt sieraad geïntroduceerd door de kweker met een zeer hoogwaardige verpakking voor de showmodellen, luxe fotografie en een sprekende videoreclame die kan worden ingezet op uiteenlopende (social) media.

EXTASE


Met de nieuwe snijanthurium Extase® zijn de exportbedrijven bezocht om hen kennis te laten maken met deze prachtige wit/groene snijanthurium. Bij de vaas met bloemen is een selfieframe en -stick meegeleverd om te benadrukken dat Extase het perfecte plaatje oplevert, met name als de bloem wordt verwerkt in een boeket of arrangement. Zo valt een geleverd arrangement net wat extra op voor alle in- en verkopers, zodat het sneller in het assortiment wordt opgenomen.

CARIBO


Ook Caribo® kan niemand ontgaan zijn. Geheel in stijl en verpakt als cadeautje is ook met deze knalroze, koude tolerante snijanthurium een bezoek gebracht aan de handel. Voor Extase® en Caribo® zijn onder andere ook sfeerposters ontworpen. De vraag naar fysiek promotiemateriaal uit de groothandel en de winkels blijft bestaan en met deze prachtige posters kunnen bedrijfsruimtes worden opgefleurd. Last but not least is er het communicatietraject. Met uiteenlopende communicatiemiddelen hopen wij dat onze telers een vliegende start hebben na de introductie van hun noviteit. Dit is keer op keer een leuke uitdaging en belangrijk voor de slagingskansen van een ras. Wij werken graag samen met onzer klanten om een zo gunstig mogelijke uitgangssituatie te realiseren voor een succesvolle teelt en verkoop.