Succesvol customer event

bij Kunming Anthura

Anthura is ook in China de expert op het gebied van phalaenopsis

Heel de wereld zucht onder COVID-19, maar in China is alles weer redelijk normaal en begint de economie weer te draaien. Ook bijeenkomsten en evenementen zijn daar weer mogelijk. Na een relatief korte lockdown is bij Kunming Anthura alles weer op de rit. Na maanden digitaal contact met onze klanten te hebben onderhouden, was het tijd om ze weer in levende lijve te zien en spreken. Vooral omdat wij een belangrijke boodschap voor de Chinese markt wilden overbrengen: Anthura is niet alleen de expert op het gebied van anthurium, maar ook op het gebied van phalaensopsis! Op donderdag 27 augustus vond het customer event van Kunming Anthura voor de 2e keer plaats. Het evenement, dat bezocht werd door maar liefst 200 phalaenopsis en anthurium klanten, had als hoofdthema de phalaenopsis expertise van Anthura. Het ochtendprogramma, dat plaatsvond in Kunming Expo Garden hotel, was een combinatie van live presentaties uit Nederland, enkele video’s en enkele sprekers ter plekke onder leiding van moderator Sander Smeding, Managing Director van Kunming Anthura. Na een kort welkomstwoord van zijn kant, zette Robert Kuijf, productmanager Orchidee bij Anthura in Nederland, uiteen waarom Anthura niet alleen de expert is op het gebied van anthurium, maar ook op het gebied van phalaenopsis. Naast een uiteenzetting van de huidige markt, lichtte hij belangrijke thema’s zoals de kleine potmaten, concepten, noviteiten en het concept ‘Manta More’ toe.

In de tweede helft van de ochtend was er ook aandacht voor overige activiteiten die Kunming Anthura ontplooit ter ondersteuning van de business van haar klanten. Een mooi voorbeeld is de lancering van een endorsement website. Een van de gastsprekers was een Chinees bedrijf in verpakkingsmateriaal, die zich richt op verpakking voor de online sales van met name groente en fruit en die zich wil richten op de verpakking van bloeiende planten. Gezien de grote mate van interactie met het publiek gedurende het programma, bleken dit waardevolle onderwerpen. Na een lunch en vervoer naar het bedrijf in Kunming, volgde het middaggedeelte: een supplier market en een bezoek aan de showkas waarin een heel aantal nieuwe rassen aan het publiek werd getoond. De dag is afgesloten met een diner en is zeer succesvol te noemen.